Матеріали для оцінювання знань

«Повторення основних питань курсу хімії 7 класу.
Тема 1. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»


Учень знає:
І рівень
(1-6 балів)
·    правила техніки безпеки та першої допомоги при роботі з хімічними реактивами;
·    основні поняття даної теми;
·    фізичні, хімічні властивості та способи добування кисню, заліза.
ІІ рівень
(7-9 балів)
·    формули обчислення кількість речовин за об’ємом, масою, кількістю структурних частинок;
·    формули обчислення об’єму, маси, кількості структурних частинок за кількістю речовини;
·    формули обчислення відносної густини за масою та молярною масою газів;
·    формули обчислення молярної маси газу за відносною густиною.
ІІІ рівень
(10-12 балів)
·    теоретичний матеріал, що стосується розрахунків за хімічними формулами, з опрацюванням додаткової літератури.
Учень вміє:
І рівень
(1-6 балів)
·    користуватись періодичною системою;
·    складати формули оксидів, бінарних сполук;
·    давати назви оксидам;
·    розпізнавати формули простих та складних сполук;
·    характеризувати фізичні та хімічні властивості кисню та заліза;
·    записувати символи хімічних елементів, хімічні формули, рівняння хімічних реакцій;
·    визначати валентність елементів за формулою;
·    записувати формули речовин за валентністю;
·    обчислювати відносну молекулярну масу, масові частки елементів в речовині;
·    розв’язувати найпростіші задачі на обчислення кількості речовини за об’ємом, масою, кількістю структурних частинок за допомогою вчителя.
ІІ рівень
(7-9 балів)
·    самостійно за допомогою хімічних реакцій характеризувати хімічні властивості кисню та заліза;
·    записувати рівняння реакцій добування кисню;
·    урівнювати рівняння хімічних реакцій;
·    самостійно розв’язувати задачі за хімічними формулами на обчислення:
­         об’єм, масу, кількість структурних частинок за кількістю речовини;
­         об’єм за масою, кількістю структурних частинок;
­         масу за об’ємом, кількістю структурних частинок;
­         кількість структурних частинок за об’ємом, масою;
­         відносну густину газів;
­         молярну масу речовини за її відносною густиною;
­         об’єм газу відповідно до закону об’ємних відношень.
ІІІ рівень (10-12 балів)
·    розв’язувати творчі завдання, що вимагають вільного володіння вивченим матеріалом;
·    розв’язувати розрахункові ускладнені комбіновані задачі;
·    висловлювати судження про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини;
·    обґрунтовувати залежність між складом, властивостями та застосуванням речовин.
Основні поняття 7 класу:
1.           Правила техніки безпеки та першої допомоги.
2.           Тіло. Матеріал. Речовина.
3.           Властивості речовин (фізичні, хімічні).
4.           Хімічний елемент. Символи і назви хімічних елементів.
5.           Період, група, порядковий номер.
6.           Атом. Молекула. Йон. Будова атома (ядро, електрони).
7.           Прості і складні речовини. Метали і неметали. Бінарні сполуки.
8.           Хімічна формула, індекс, коефіцієнт.
9.           Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса. Відносна молекулярна маса.
10.      Масова частка елемента в речовині.
11.      Валентність (постійна, змінна).
12.      Чисті речовини і суміші. Основні способи розділення сумішей.
13.      Явища (фізичні, хімічні явища).
14.      Ознаки хімічних реакцій. Реагенти та продукти реакції.
15.      Закон збереження маси. Хімічні рівняння.
16.      Реакція розкладу. Каталізатор.
17.      Кисень. Способи добування кисню. Фізичні та хімічні властивості.
18.      Оксиди. Реакція сполучення. Горіння та повільне окиснення.
19.      Залізо. Фізичні та хімічні властивості.

Нові поняття 8 класу:
1.           Кількість речовини.
2.           Моль.
3.           Молярна маса.
4.           Число Авогадро.
5.           Густина. Відносна густина газів.
6.           Відносна молекулярна маса повітря.
7.           Молярний об’єм газів. Нормальні умови.


Тема 2. Основні класи неорганічних сполук

 Учень знає:
І рівень
(1-6 балів)

·    правила техніки безпеки та першої допомоги при роботі з хімічними реактивами;
·    основні поняття даної теми;
·    склад, загальні формули, назви, загальні властивості оксидів, кислот, основ, солей;
·    фізичні властивості, фізіологічний вплив, поширення та застосування деяких представників основних класів неорганічних сполук;
·    колообіг води в природі.
ІІ рівень
(7-9 балів)

·    класифікацію оксидів, кислот, основ, солей;
·    хімічні властивості та способи добування оксидів, кислот, основ, солей (наводить приклади самостійно)
ІІІ рівень
(10-12 балів)
·    генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук;
·    теоретичний матеріал, що стосується основних класів неорганічних сполук, з опрацюванням додаткової літератури

Учень вміє:
І рівень
(1-6 балів)
·    розпізнавати формули та давати назви оксидів, кислот, основ, солей;
·    записувати формули оксидів, кислот, основ, солей за валентністю;
·    користуватись таблицею розчинності, рядом активності металів, періодичною системою;
·    характеризувати фізичні та хімічні властивості основних класів неорганічних сполук (із допомогою вчителя);
·    проводити найпростіші хімічні досліди, що характеризують хімічні властивості (з допомогою вчителя);
·    обчислювати відносну молекулярну масу, масові частки елементів в речовині;
·    розв’язувати найпростіші задачі на обчислення кількості речовин за об’ємом, масою, кількістю структурних частинок (із допомогою вчителя).
ІІ рівень
(7-9 балів)
·    за допомогою хімічних реакцій характеризувати хімічні властивості оксидів, кислот, основ, солей та способи їх добування (самостійно);
·    урівнювати рівняння хімічних реакцій;
·    самостійно розв’язувати задачі за хімічними формулами на обчислення кількості речовини, маси, об’єму, кількості частинок;
·    складати план експерименту, проводити його, робити відповідні висновки (самостійно);
·    записувати хімічні реакції за ланцюжком перетворень;
·    розв’язувати задачі за рівняннями реакцій на обчислення кількості речовини, маси, об’єму газу (н. у.) за відомою кількістю речовини, масою, об’ємом одного з реагентів чи продуктів реакції(самостійно).
ІІІ рівень (10-12 балів)

·    розв’язувати творчі завдання, що вимагають вільного володіння вивченим матеріалом;
·    розв’язувати розрахункові ускладнені комбіновані задачі;
·    висловлювати судження про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини;
·    обґрунтовувати залежність між складом, властивостями та застосуванням речовин.

Поняття:
·  оксиди (основні, амфотерні, кислотні, солетворні, несолетвірні);
·  таблиця розчинності кислот, основ, солей;
·  кислоти (безоксигенові, оксигеновмісні, одноосновні, двоосновні, триосновні);
·  ряд активності металів;
·  якісна реакція;
·  основи (луги, нерозчинні, одно кислотні, двокислотні, трикислотні);
·  реакція заміщення;
·  реакція обміну;
·  солі (середні, кислі);
·  реакція нейтралізації;
·  кислотний залишок;
·  номенклатура;
·  гідроксильна група;
·  індикатори
·  амфотерність;



Самостійні роботи для учнів 8-го класу: 
    • "Кількість речовини. Молярна маса"


    "Молярний обєм.Відносна густина газу"


    Підсумкова контрольна робота з хімії
                                           7 клас

    1. З даного переліку формул речовин 
    виберіть формули  простих речовин:
         MgO, H2O, Na, H2SO4, Al, N2, K2O

    2. Cкласти формули за валентністю:
         III      IV      V  I                  II             I
         N H , S O P Cl Na O C O Ba Cl

    3. Розрахувати в якому оксиді вміст 
    оксигену більший:
        FeO , P2O5 , Fe2O3 , MgO
    4. Розставити коефіцієнти в 
    схемах реакцій:
         H2 + Cl2   =   HCl              CuO + C = CO2 + Cu
         C + O2 = CO                     K + S = K2S
         NaCl + F2 = NaF + Cl2       K + H2O = KOH + H2
        
    5. Написати рівняння окислення 
    та назвати оксиди:
         Ca(II), Si (IV), Cr(III)





    Немає коментарів:

    Дописати коментар